Freitag, 11. Dezember 2020

O rozliatom mlieku

 


https://loveplow.wordpress.com/2020/12/11/balada-o-kamenistej-ceste-vajiec-k-neveste/


Tvoje betónové prsia

dve chrámové kupole

nad rozliatym mliekom vytešený smútok

huspeninova kaluž trasúci sa žĺtok

rozbité na prach sušené mlieko

ako z tých pancierových veží stieklo 

nenariekaj utri vlny mlieka

z posledných síl tu do hĺbky strieka

z jedného rozbitého vajca

nevytečie mohutná rieka

pod stromom na brehu kvitnúcej mišpule

trblieta sa v (ne)snehu veža nad kupolou

chyť a nevyplaš somára za gule

nesmúť za vajcom za rozbitou guľou

pohraj sa s rozliatou lepkavou machuľou

máš ich ešte dve stačí do cesta

mám len jednu

pekná si mi nevesta

klamná tato veta

vajce je už na ceste do sveta

bez pása klesne ku dnu


4 Kommentare:

  1. Mléčná vlna tsunami
    tajně přišla za námi
    Vymlátila mi pak z huby
    všechny moje mléčné zuby.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Pri jedle sklzla mi čelenka, visela na nej vlásenka
      trčia mi teraz vlasy miesto z hlavy z huby, tlačia sa medzi zuby
      veľký to tlaku nápor,
      sťa z hôr búrkový víchor.

      Vydržia ten tlak vetrov z dola nahor do huby,
      podporí ich aj Navalniego Nastenka
      pri oprave však u zbára praskne peňaženka
      umelý chrup na šetrenie strčím do tuby...a

      Löschen
    2. Lepidlem si tupé jistím
      kanagomem - to je sichr
      to ostrouhá každý vichr.
      Ale co když vichřice
      vyfoukne mi střevíce?

      Löschen
  2. Sedí nad rozlitým mlékem/vajíčkem jak hromádka neštěstí :).
    Pozdě bycha honit.

    AntwortenLöschen

Smutná, mrazivá cesta

  Vrátili me sa z cesty a stál pred domom: (Foto renomovaný fotograf Alan Hydža, dúfam, že nám odpustí.) Hoci lišiak stál a pózoval ako prof...