Freitag, 19. Februar 2021

Spomienka - výnimka

 T Tu pre muža nejaké zátvorky 

bo nemá ho v tvare uhorky


(Ne)Hľadám často úprimné slová

ako tá malinká múdra sova

tú človek myšami kŕmi

ale až keď v diaľke letná búrka hrmí*


(Ne)*Presne tak sa mi to snívalo (o)

la petite chouette de Dijon

výborne sa mi tam bývalo

vtedy ešte (z)dravý kujon


tá malá sova z dižonského dómu

nosí šťastie každém tomu

každému rád tu radu našu tu dám

kto ľavou rukou ju hladí na múre Notre-Dame

(Prameň Wikipédia - vlastné obrazy toho času nezvestné.)



Sovy žijú dnes v švajčiarskom meste Zug väčšie biele 

dno posiate bielymi myšami vo voliére

dnes žije tu veľký umelec český rodák

maliar grafik profesor Pravoslav Sovak (Sovák)


2 Kommentare:

  1. Výborně Kingu, jsem moc rád, že zase se vracíš v plné síle.
    Také bych teď potřeboval sovu pro štěstí.

    AntwortenLöschen
  2. milos, este neveiem, ci sa vratim, ale ten sen, ta spomienka, mi nedali spat a ta moja grafomaniaprepukla zase v plnej sile...je to asi chorobne, nie?
    n.b. ten profesor Sovak je pre ma velky objav...

    AntwortenLöschen

Smutná, mrazivá cesta

  Vrátili me sa z cesty a stál pred domom: (Foto renomovaný fotograf Alan Hydža, dúfam, že nám odpustí.) Hoci lišiak stál a pózoval ako prof...