Freitag, 16. Oktober 2020

Rubrika "Gabika"

Rubriku pre Gabiku (Hommage à Artemisia Gentileschi)

otvorím tu vo vykúrenom skleníku

skôr než na pusté lazy

udrú tvrdé drsné mrazy


Fazuľky už pozbierala

milého šošovicou nakrmila

uspávanku mu zaspievala

prv než ho odstrelila


Čo už starý Riman Ovidius medzi kamošmi krátko zvaný Ovid

napísal na vírus menom Covid?

Keď máš starú škatuľu

nepožieraj cibuľu!


Drž sa radšej rannej fazule

ak už vyrástla a zrelá je

chyť mládenca za gule

Covida to odveje…


Starý môj druh v boji

nerob si však nádeje

zhrešil si cibuľou sa pchal ležíš prasknutý v hnoji

čoskoro navŕši sneh na hnilé telo záveje 


Morál: (Citát z knihy starorímskych citátov - Nápis k cibuli)

Když máš doma starou škatuli

Pro povzbudení užívej cibuli!




8 Kommentare:

  1. Nejlepší cibule vyráběl Roskopf, myslím.
    Ale objevil jsem https://www.wish.com/product/5cda684b74248d5d22942e97?hide_login_modal=true&from_ad=goog_shopping&_display_country_code=CZ&_force_currency_code=CZK&pid=googleadwords_int&c=%7BcampaignId%7D&ad_cid=5cda684b74248d5d22942e97&ad_cc=CZ&ad_lang=CS&ad_curr=CZK&ad_price=38.00&campaign_id=9038860043&guest=true&gclid=CjwKCAjwiaX8BRBZEiwAQQxGx7KpCn576kuXegzHZn8v6ijD4k2yEXPbzf_4vRR-DCSP-hYp1j3EBRoCAT4QAvD_BwE&share=web
    A cibuli lze zrýmovat
    s žiguli nebo s čikuli.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Konečen sa mi to podarilo otvoriť . Tá cibula je nádherná !!...Melon! Ale ten potok slz, ak by som ju musela krájať !!Čo potok !! Dunaj by to bol ! Tohto obdobia ! Utopila by som sa!

      Löschen
  2. To je krásna báseň,a ešte krajší obrázok, ďakujem.
    Máš pravdu, fazuľu už nemám, vytrhala som ju zo zeme, netušiac, že sa mi zísť môže. Cibuľu už nemám, lebo som pažravá a kým mladá bola, som ju doslova " požrala" s chlebom a maslom!. Čo teraz ? Musím do Kauflandu si zasobu urobiť . Ale tam môžem iba s rúškom a ja som ich odporca, napriek tomu, že mám pár krásnych, so slovenským ľudovým motívom. Urobím si selfie a pošlem TI ! :D ...Selfie tváre s tým krásnym ruškom, nie tej cibule !! kdesi, kamsi !! :D :D Ďakujem! Nakreslil si ma krásnu !

    P.S Covid na mňa nemá!! U nás je také príslovie : " Do pokrivy ani perun neuderí! " - do pálivej žihľavy , ani blesk neudrie ! :D Som v bezpečí, už len tým, aká som! Pevné zdravie všetkým ! Pite každý deň žihľavový čaj,jedzte cibuľu, Covid si vás ani nevšimne !

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Já dávám cibuli hlavně na chleba se sádlem. A rozhodně jí nešetřím, když nakládám utopence.

      Löschen
    2. Ja musím "dietne " .sádla mám dosť- veď nevidíš aku bacuľatu ma King "vidi" ?? V septembri bola u nás na dovolenke rodina z Čiech -Planá u Mar. Lázni a jasne, že sa zasobili utopencami, a aj nejakú fľašu nechali! Aby som v tej biede vých. SK nehladovala! majú ma radi! Urobil si mi chuť - išla som sa pozrieť do chladničky, či tam ešte nejaká je . JE tam ! A naozaj cibule bohato - príbuzenstvo nešetrilo! Budem hrešiť takto na noc ..fuj!! Ale keď u nás sa vonku čerti ženia a Covid zúri a ja som vstala ráno s takou chuťou do roboty a takto deň končí. Budem sa napchávať utopencami !

      Löschen
    3. Ja ked sterilizujem svoje bio uhorky, tak taktiež cibulou nešetrím, preto sa mi minula a preto zrejme moje uhorky tiež celá rodina miluje.

      Löschen
    4. Moje milostivá dělává cibulové chutney z červené cibule (+ med, chilli, červené víno) jako přílohu k masu, ale já to jím nahusto jen tak.

      Löschen
    5. To su zaujímavé chute pokope!! Vyskušam !Neumriem?? ..isto nie, ak to schilli nepreženiem!

      Löschen

Smutná, mrazivá cesta

  Vrátili me sa z cesty a stál pred domom: (Foto renomovaný fotograf Alan Hydža, dúfam, že nám odpustí.) Hoci lišiak stál a pózoval ako prof...