Donnerstag, 12. November 2020

Spätná väzba

Digit or dig it. Digitálna revolúcia. Presýpa sa nám medzi prstami? Flows between our fingers? Digit or finger? Neither...nor. Neither those digits nor your fingers, make your soul feel better - na to môžeš zožrať sveter! Ale prsty sú a zostanú prsty.

Ako mladý chlapec som staval kryštálky, jednu aj zo zemiaku, nefungovala. Neskôr rádia s tzv. spätnou väzbou a odvážil som sa dokonca na zložitejší prijímač, ktorý sme vtedy nazývali suprahet. Odkreslil som si vedenie drôtov s neďalekej rušiacej stanice, ktorá bola v susedstve vtedy ešte nestojaceho domu, kde neskôr býval bývalý premiér republiky a kde stála aj krásn obrovská vila starostu mesta.


Stanica vysielala takmer 24 hodín deň čo deň rušivé signály proti západným rádiovým staniciam. Neviem či vďaka tej anténe, ktorú som podľa odšpehovanej kresby antény rušičky natiahol doma u mňa v záhrade, alebo prečo, ale mohol som veľmi čisto počúvať Rádio Washington, Hlas Ameriky a podobné hlúposti. Radiotelegrafista sa zo mňa nestal a dnes som dokonca natoľko zblbol, že si onú spätnú väzbu predstavujem ako na obrázku vyššie...  


Ale aspoň prstíčky ešte šikovne slúžia...


6 Kommentare:

  1. ach ..tá nevyzutá papuča!! Isto smrdí!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. To jsou chirurgické galoše. Plně desinfikované.

      Löschen
    2. hmm...dnes je všetko tak dezinfikované,prevoňané, až tužim po normálnom živočísnom ľudskom smrade !

      Löschen
  2. To je ale propletenec, to už žádný elektrikář nedá dohromady :).

    AntwortenLöschen
  3. V Anglii raných let sedmdesátých, kdy svoboda slova se zdála být větší, jsem slyšel definici Eskymáka: A frigid midget with a rigid digit.

    AntwortenLöschen

Smutná, mrazivá cesta

  Vrátili me sa z cesty a stál pred domom: (Foto renomovaný fotograf Alan Hydža, dúfam, že nám odpustí.) Hoci lišiak stál a pózoval ako prof...