Mittwoch, 18. November 2020

staronové, staré a starodávne

 ...a už dávno zabudnuté:

Bol som tak dobre, skvele “in Schuss”*

krásavice príjemné a milé som mal ako natrieskaný trolejbus

na zastávke na znamenie rukou signál sťa búrka divá

osamelá cestujúca na môj podvozok kýva


Ľutujem, že som bus a nie jednomiestna motorka!

K pasažierom pristupuje bezzubá ošklivá bosorka,

rútim sa do záhuby ako postrelená divá hus,

hoci cesty je už len posĺedný kus


Žena tá zadrapila sa mi na krk, na chrbát a kríže,

je koniec jazdy, stratil som celkom vkus,

môžem roniť slzy ako slíže,

miesto elánu mám teraz “Hexenschuss”**

Trolejbusy včera pred mojim domom v Bratislave..."pocta" to vraj pmiérovi!


* ”in Schuss (gut sein in Schuss) - byť vo forme, fit

** ”Hexenschuss” - doslovne “strela bosorky”, bežné označenie bolestí v krížoch, v dorzálnej časti drieku


10 Kommentare:

  1. ani motorka není tátoš.
    ale i tak poskytne rozkoš.
    tátoš má trus
    kam se hrabe bus.

    AntwortenLöschen
  2. Aj tak je najlepší bicykel s dobrým sedlom!
    Ja som už chcela gybicovať, akúže to doplatanú cestu, s nedoliatým asfaltom na pôvodných dlažobných kockách, máte tam u Vás v tom ZH - Žiari nad Hronom ???

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Pod asfalt se dá pohřbít leccos.

      Löschen
    2. Ale Gabika, nerozoznáš krásne bratislavské trolejáky? To je kúsok nad hradom v Bratislave, oder, tam manifestujú-demonštrujú proti Covidu a vláde, u nás len vírusy žeru, mlčky...

      Löschen
    3. V Praze se taky protestovalo. Ale ve zprávách se o to moc nezmiňovali...

      Löschen
    4. Kingu, ja viem, kde to je . Tá zastávka je kusok vyššie od Tvojho rodneho domu . S tým ZH to bolo ironicke ...ZH ako ZH ... tss , aj na Slovensku máme.

      Löschen
    5. .." - Já myslím, že každej masovej protest by se měl ukončit hymnou! Protože, když se zaspívá hymna, pak všichni lidi - ti co tam říkali, i ti co poslouchali ty pitomosti - vypadaj jako vlastenci!" ... povedal hádam najslávnejší Čech . Jeden moj priateľ Čech s hrôzou spomínal, ako -bol trošku viac potužený alkoholom, v takom nadšení spieval českú hymnu a pokračova aj s blýskaním nad Tatrami!Tohto roku !

      Löschen
    6. Som to tušil, sám som zažil: ako som naklusal prvý raz ako CH - občan do Bratislavy, tak sme museli hneď aj na Kamzík, kde bola vted ešte tá drevená výletná reštaurácia, čo sme ju všetci pamätali. Alkohol sa už vtedy za volantom nesmel, tak sme si objednali čaj. To vyrušilo čašníka, že vybehol von, asi aby sa ukľudnil. Vrátil sa a zadivený konštatoval: "Vy ste sem prišli až zo Žiaru nad Hronom?" Videl totiž náš "bourák" pred krčmou s poznávacámi značami ZH - teda Zürich. Tomu sme nerozumeli pre zmenu my...

      Löschen
    7. Ostatne sa trochu mýliš - tá zastávka je priamo pred domom, to je aj môj predajný argument...len kupec chýba, lebo cenu som strašne prehnal!

      Löschen
    8. Ku Gabice: My kdysi zpívávali:
      "Za Císaře pána
      a jeho rodinu
      museli jsme vybojovat
      Hercegovinu."
      /celý text viz http://petka.img.cas.cz/Zpevnik555/index.php/Hercegovina/

      Löschen

Smutná, mrazivá cesta

  Vrátili me sa z cesty a stál pred domom: (Foto renomovaný fotograf Alan Hydža, dúfam, že nám odpustí.) Hoci lišiak stál a pózoval ako prof...