Donnerstag, 13. Mai 2021

mesiac uplynul, čas sa rozplynul

 April 13, 2021

pred mesiacom, “do roka a do dne Lomikare!”

(vid text…)

Na okne sedela moľa svietila žiarila na mňa zhora ako dáka ranná zora nebo ako modré ako oko vola to bola jej smola preč moja dobrá vôľa nemala tam sedieť moľa odhodlaný zdvihol som sa od stola aby som ju poučil čo dnes ráno som sa naučil sklo je strava bezlepková nemá glutén to jed pre anus skoro ako arzén takto som sa poučil (že než som mole poučil palcom som ich popučil) mole na mojom stole rozpučil márne hľadám po obzore nevidím už mole Starý, myslíš, že to stačí na guláš? vyčítavo zíza z okna mastný flak po moli až srdce z toho bolí sklených črepov nedoprial som moli žrať sám z gluténu budem asi…sss! budem sa hrať že nejem nikdy lepok že nikdy nebudem už moliam kožu drať že zalepím svoj zadok A NEBUDEM DO GATÍ SR*Ť! radšej dary od susedov brať zajem ráno koláč susedky z Drážďan ako roduverný benátsky mešťan Ako drážďanskí hútoria Kaffee und Kuchen kafé kúchen to viem to už do rytmu burlaci spievali keď ťažké lode hore Rýnom ťahali ej uchniem ee-ej uchniem Srdce treba otvoriť dokorán ak jeden ťahá so sebou ťažký krám opitému prevozníkovi jeho prám sníva pritom že burlakov je pán… po benátskom raňajkovom zvyku zapijem koláč pohárom DOCG Prosecco vínom za zvukov hudby hluku bez kriku bez povyku vyletím bez stupačiek a mačiek hore komínom

Na okne sedela moľa

svietila žiarila na mňa zhora

ako dáka ranná zora

nebo ako modré ako oko vola


to bola jej smola

preč moja dobrá vôľa

nemala tam sedieť moľa

odhodlaný zdvihol som sa od stola


aby som ju poučil

čo dnes ráno som sa naučil

sklo je strava bezlepková nemá glutén

to jed pre anus skoro ako arzén


takto som sa poučil (že než som mole poučil palcom som ich popučil)

mole na mojom stole rozpučil márne hľadám po obzore nevidím už mole

Starý, myslíš, že to stačí na guláš?


vyčítavo zíza z okna mastný flak po moli 

až srdce z toho bolí

sklených črepov nedoprial som moli žrať

sám z glutenu budem asi…sss!


budem sa hrať

že nejem nikdy lepok

že nikdy nebudem už moliam kožu drať

že zalepím svoj zadok


A NEBUDEM DO GATÍ SR*Ť!

radšej dary od susedov brať

zajem ráno koláč susedky z Drážďan

ako roduverný benátsky mešťan


Ako drážďanskí hútoria Kaffee und Kuchen kafé kúchen to viem

to už do rytmu burlaci spievali

keď ťažké lode hore Rýnom ťahali

ej uchniem ee-ej uchniem


Srdce treba otvoriť dokorán

ak jeden ťahá so sebou ťažký krám

opitému prevozníkovi jeho prám

sníva pritom že burlakov je pán…


po benátskom raňajkovom zvyku

zapijem koláč pohárom DOCG Prosecco vínom

za zvukov hudby hluku bez kriku bez povyku

vyletím bez stupačiek a mačiek hore komínom


Dnes - presne po mesiaci - mám z tej nostalgie a rodiaceho sa Morbus Crohn

melancholiu čo hučí ako dobre vyladený zvon

netreba mi ni stupačiek ni mačiek

mám zásoby vlastných s*ačiek





Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Smutná, mrazivá cesta

  Vrátili me sa z cesty a stál pred domom: (Foto renomovaný fotograf Alan Hydža, dúfam, že nám odpustí.) Hoci lišiak stál a pózoval ako prof...